Thursday 12 May 2011

my Mr.L ! ♥


i love my Mr.L. soo much okey. hahaa.
who the hell is mr L ?
L stands for Lagenda. my bike. ;p

sebenarnye mcm ni, selasa lepas masa nk pg keje. nk singgah ESSO nk tuang minyak. tetapi, ada masalah la pulak. tak dpt tuang minyak sbb seat motor tu tak leh bukak. pehh,ape pon tak boleh! bayangkan laa,kalo dah seat tu xdpt nk buka,mcm mane la kan nk isi minyak. last2.................

aku : cik,tolong jap leh? sy x dpt bukak seat sy. cmne nk isi minyak?
pak cik esso : oh yeke. pakcik bkn tau sgt. takpe,pakcik try tngok.

pastu pakcik tu pon tgok2 kan la motor aku tu. pehh, siap panggil membe die suruh tolong tengokkan n siap mintak spanar,playar and ape bende lg ntah. masa tu mmg Ya Allah rasa mcm ape ntah. sume org yg tengah isi minyak tengokkk je kt kitorg. =,= nk buat cmne? dah mmg aku xtau nk wat cmne lg. ketat gile kot seat tu.

tapi aku bersyukur sgt2 sebab org2 Umbai ni sgt prihatin weh. boleh dikatakan lepas isi minyak,ramai org dtg kt kitorg and bertanya apa yg boleh dibantu. kebanyakan lelaki la menawarkn diri nk bukak seat motor aku yg degil tu. haha. nk harapkn perempuan mmg payah siket la kan sbb maklumlah prmpuan mane expert bab2 motor ni. terima kasih banyak2 ! :D
setelah tunggu kemain lama kat situ, last2 diorg mencadangkan aq pergi kedai motor. ohh,tu mmg cadangan paling bernas.


terima kasih pakcik berpeluh2 nk cek my mrL. terharu. :)


akhirnya,punca masalah dikenal pasti. rupe2nye ade skru ape ntah yg terpatah kt dlm. sbb tu la ketat semacam. kena beli yg baru. tapi takpe,sekurang2 nye xde masalah seat ketat lg. hahaaha.

and bolehla tuang minyak selalu! yeayy! lastly,terima kasih rakyat2 prihatin yg menolong daku disaat aku amat memerlukan. hee.
okey bye! :)

p/s : suka hati kite la kan nk update blog byk2 kali. bkn kite update blog org kan? kan?